Większość współcześnie produkowanych samochodów opartych jest o zastosowanie dużej liczby podzespołów elektrycznych. Dzięki temu, w ich przypadku można liczyć na większą wydajność oraz mniejsze zużycie paliw. Najczęściej opartym o elektryczność podzespołem samochodów jest pompa wtryskowa.
Jak naprawić pompę PSG 16?
Wraz z upływem czasu znacznie wzrasta w samochodach liczba zastosowanych podzespołów elektrycznych. Dzięki temu, mogą one osiągać wyższa wydajność, a jednocześnie zużywać mniejsze ilości paliwa. Przykładem takiego podzespołu, który jest w pełni zelektronizowany, jest pompa PSG 16 Opel. Tak naprawdę, jest to pompa montowana obecnie w samochodach wielu różnych, najpopularniejszych marek. Posiada ona bardzo ważny podzespół, jakim jest sterownik PSG 16, który bardzo często powoduje niepoprawne działanie całej pompy. Tak naprawdę jednak we współczesnych czasach, usuniecie usterki sterownika tej pompy ejst wyjątkowo proste. Z biegiem czasu wzrasta również w Polsce liczba warsztatów, które mogą sobie zezwolić na rozwiązanie problemów z opisywana pompa wtryskową, również z jej sterownikiem. Jest to bardzo ważne, gdyż problemy z naprawieniem tej pompy wynikały głównie z braku posiadania odpowiedniego sprzętu diagnostycznego. W przypadku opisywanego rodzaju pompy, najczęstszym powodem błędów w jej działaniu jest awaria oprogramowania jej sterownika. Dlatego też, zazwyczaj w celu naprawy tego podzespołu, jest on podłączany do komputera gdzie na podstawie dziennika błędu, określa się dokładną przyczynę usterki danej pompy.
W obecnych czasach wiejskość elementów samochodów jest opartych o elektryczność. Dzięki temu, mogą one działać bardziej wydajnie, a jednocześnie zużywać mniejsze ilości paliwa. Warto jednak wiedzieć, w jaki sposób podchodzić do naprawy tych podzespołów.